Blisko 80 km pieszo po górach, relacja z obozu wędrownego po Bieszczadach klas sportowych.

W przedostatni tydzień przed zakończeniem roku szkolnego 2012/2013 grupa uczniów naszego Gimnazjum wyruszyła na pieszą wędrówkę po Bieszczadzkim Parku Narodowym, aby zmierzyć się z najwyższymi szczytami Bieszczad oraz z samym sobą.

Począwszy od pierwszego dnia, tj. 16.06.2013 aż do samego końca sprzyjała nam słoneczna aura i dobre nastroje. Pierwszy dzień rozpoczęliśmy w Ustrzykach Górnych od wyjścia na Tarnicę 1346 m.n.p.m. i przejścia Szerokim Wierchem z powrotem do Ustrzyk Górnych. Łącznie pierwszego dnia grupa zrobiła blisko 16 km.
         Następnego dnia wyruszyliśmy na Połoninę Caryńską 1297 m.n.p.m., aż do Bacówki Pod Rawkami, gdzie „turyści” mogli zakosztować prawdziwych klimatów bieszczadzkiego trampingu. Tego dnia do przejścia było około 12 km.
         Trzeci dzień był prawdziwym wyzwaniem, cała grupa wyszła na Małą Rawkę 1272 m.n.p.m., aby później zejść długą i mozolną drogą przez Dział do Wetliny. Tym razem długość trasy wyniosła blisko 18 km.
         Czwartego dnia dla chętnych, których nie brakowało, zorganizowaliśmy wyjście na Połoninę Wetlińską od przełęczy Orłowicza poprzez Osadzki Wierch 1253 m.n.p.m. Łącznie 15 km. Reszta grupy mogła zebrać siły na ostatni dzień.
         Piątego dnia wyruszyliśmy na Rabią Skałę 1168 m.n.p.m przez masyw Jawornika i Paprotną. Część grupy po blisko 6 godzinach marszu wykonała zamierzony plan przechodząc około 20 km.

Po powrocie do Krosna i krótkiej refleksji możemy podsumować naszą młodzież i pogratulować IM hartu ducha i wielkiej wytrwałości. My jako opiekunowie grupy, czyli pan Tomasz, pan Jakub i pan Jurek dziękujemy wszystkim uczestnikom tych zmagań za to, że nie padały słowa „daleko jeszcze…?”, że widzieliśmy uśmiech na twarzach i słyszeliśmy miłe komentarze po zakończeniu obozu. Na szczególne wyróżnienie zasługują Kasia Snoch, Ada Kluk, Olek Jamroga, Maciek Filipek, Mateusz Ziajka i Krzysztof Jurczak.