Rajd na „Cergową”

19 października 2018r. dwudziestoosobowa grupa uczniów naszej szkoły, pod opieką p. Tomasza Czepiela oraz p. Agnieszki Zajdel, wybrała się na pieszą wycieczkę po Beskidzie Niskim. Celem wędrówki była Cergowa 716 m n.p.m. Trasa naszej wędrówki prowadziła przez Rymanów Zdrój, Przymiarki, Lubatową oraz Duklę.

Tradycyjnie miejscem naszej zbiórki był przystanek przy ul. Lwowskiej. Tam, ok. godziny 8.15, wsiedliśmy do busa, jadącego do Rymanowa Zdroju. Po krótkich zakupach w miejscowym sklepie, ruszyliśmy na...

opracowali: uczestnicy rajdu

XLVIII Ogólnopolski Dukielski Zlot Turystów

W piątek dnia 21.09.2018 zebraliśmy się przy biurze PTTK w Krośnie o godzinie 8:30. W trakcie drogi, pan przewodnik opowiadał im ciekawostki na temat Woli Wyżnej. Po dotarciu na miejsce, przygotowaliśmy się oraz ruszyliśmy w trasę, początkowo podążaliśmy łąką, a następnie znaleźliśmy się w lesie. Po dłuższym odcinku drogi, zrobiliśmy sobie przerwę w trakcie której przewodnik opowiadał nam o cmentarzu z pierwszej wojny światowej, co bardzo nas zaintrygowało.

Wojny rządzą się własnymi bezwzględnymi prawami, często śmierć kończy żołnierską poniewierkę z dala od rodzinnych stron, w górach czy w leśnej głuszy. Taki los spotkał poległych na zboczach góry...

opracowali: uczestnicy rajdu

XV Rajd Zimowy

26.01. 2018 r. po raz XV zorganizowany został Rajd Zimowy, w którym udział wzięło około 100 młodych turystów. Naszą Szkołę reprezentowała dziesięcioosobowa grupa pod opieką p. Tomasza Czepiela. W tym roku trasa rajdu przebiegała w okolicach Rymanowa Zdroju, a dokładniej nieistniejącej już wsi Wołtuszowa.

Tradycyjnie, o godz. 8.30 spod biura PTTK Krosno przy ul. Krakowskiej, wyjechaliśmy autokarem do Rymanowa Zdroju, skąd mieliśmy rozpocząć naszą wędrówkę. Po ok. 30 min drogi, dotarliśmy na miejsce. Po wyjściu z autokarów i krótkim przygotowaniu do...

XIV Rajd Andrzejkowy

24 listopada br. po raz XIV został zorganizowany Rajd Andrzejkowy, w którym udział wzięło około 150 młodych turystów. Naszą szkołę reprezentowała pięcioosobowa grupa, pod opieką pana Tomasza Czepiela. Organizatorem rajdu, jak zawsze, było PTTK oddział Krosno. Celem rajdu była Góra Świętego Michała.

Tradycyjnie, o godzinie 8.30, spod biura PTTK przy ulicy Krakowskiej, wyruszyliśmy autokarami w stronę Brzozowa, a dokładniej Starej Wsi. Zwiedziliśmy tam przepiękną barokową...

Opracował: Wiktor Ostrowski

XLVII Ogólnopolski Dukielski Zlot Turystów

15.09. br. po raz XLVII zorganizowany został Ogólnopolski Dukielski Zlot Turystów, w którym udział wzięło około 70 młodych turystów. Naszą Szkołę reprezentowała sześcioosobowa grupa pod opieką p. Tomasza Czepiela. W tym roku za cel wędrówki obrano pustelnię św. Jana z Dukli na górze Zaśpit.

Tradycyjnie, o godz. 8.30 spod biura PTTK Krosno przy ul. Krakowskiej, wyjechaliśmy autokarem do Dukli, skąd mieliśmy rozpocząć naszą wędrówkę. Gdy dotarliśmy na miejsce, zwiedziliśmy...

Opracował: Wiktor Ostrowski

XLI Rajd Górski „Powitanie Wiosny”

21 marca 2017 roku, grupa uczniów z naszej szkoły pod opieką p. Tomasza Czepiel wzięła udział w XLI Rajdzie Górskim „Powitanie Wiosny” zorganizowanym przez PTTK Oddział w Krośnie.

W tym roku frekwencja dopisała. W rajdzie wzięło udział około 280 osób – taka liczba uczestników nieczęsto się zdarza. Około godziny 9.00 wyjechaliśmy spod biura PTTK przy ulicy Krakowskiej 9. Po małych perypetiach związanych z...

XVI Rajd Zimowy

W dniu 10 Luty koło trekkingowe przy Gimnazjum nr. 3 wzięło udział w XVI Rajdzie Zimowym zorganizowanym przez PTTK w Krośnie. Swoją przygodę rozpoczęliśmy na zbiórce, gdzie została sprawdzona obecność i autokarem udaliśmy się pod Zamek Kamieniec, skąd rozpoczęliśmy wędrówkę.

Poruszaliśmy się po lesie czarnym szlakiem. Droga wcale nie była taka łatwa, ponieważ było bardzo dużo lodu a my zaliczaliśmy dużo wywrotek, ale pod czujnym okiem panów przewodników udało nam się...

opracowała: Klaudia Filip

Cergowa 716

Dnia 28.10.2016r. uczniowie z naszego gimnazjum wzięli udział w XLIII Młodzieżowym Złazie po Ziemi Krośnieńskiej. Celem naszej wyprawy była góra Cergowa.

Wspólnie z młodzieżą z innych szkół Krosna i okolic wyjechaliśmy wraz z PTTK w kierunku Dukli. Tam rozpoczęliśmy trasę naszego rajdu, która prowadziła następnie przez Lipowice, do Złotej Studzienki i na koniec...

XXV Rajd im. Ignacego Łukasiewicza

13 maja 2016 roku , uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Rajdzie im. Ignacego Łukasiewicza, trasa Rzepnik – Węglówka.

Wyjechaliśmy spod biura PTTK i przejechaliśmy do Czarnorzek. Stamtąd już pieszo udaliśmy sie na szlak. Pogoda od rana nas nie rozpieszczała, bo co chwile kropił deszcz, ale nam to nie przeszkadzało, ponieważ piękne widoki to rekompensowały. Wędrując zdobyliśmy...

Rajd poznajemy pogórza Liwocz 563

Dnia 15.04.2016r.  uczniowie z naszego gimnazjum wzięli udział w IV Rajdzie "Poznajemy Pogórza-Korona Pogórzy . Celem naszej wyprawy była góra Liwocz.

Wspólnie z młodzieżą z innych szkół Krosna i okolic wyjechaliśmy wraz z PTTK w kierunku Jodłowej. Tam rozpoczęliśmy trasę naszego rajdu, która prowadziła następnie przez...

opracowała: Marta Czepiel

Rajd wiosenny "Góra Świętego Michała"

Dnia 18.03.2016r.  uczniowie z naszego gimnazjum wzięli udział w XL Rajdzie Górskim. Celem naszej wyprawy była Góra św. Michała (Michałek).

Wspólnie z młodzieżą z innych szkół Krosna i okolic wyjechaliśmy wraz z PTTK w kierunku Domaradza. Tam rozpoczęliśmy trasę naszego rajdu, która prowadziła następnie przez...

Rajd zimowy "Konfederatka"

Dnia 5.02.2016r. odbył się rajd pieszy, w którym wzięli udział uczniowie z gimnazjum. W piątek rano wyjechaliśmy razem z PTTK sprzed RCKP do Woli Jasienickiej. Tam rozpoczęliśmy trasę naszego rajdu, która prowadziła następnie przez Połom - "Konfederatkę" - rezerwat "Kretówki".

Następnie udaliśmy się na ognisko, które zostało zorganizowane w pobliżu rezerwatu "Kretówki...

Rajd pieszy Iwonicz Zdrój - Przymiarki - Bałucianka

Dnia 9.10.2015r. odbył się rajd pieszy, w którym wzięli udział uczniowie z gimnazjum. W piątek rano wyjechaliśmy razem z PTTK sprzed RCKP 2 godziny później rozpoczęliśmy wędrówkę od Iwonicza Zdroju do Bałucianki przez Przymiarki.

Na szczycie rozpościerał się niesamowity widok na górę Cergową oraz okoliczne miejscowości. Szlakiem podążyliśmy w stronę miejscowości...

Rajd pieszy Jaśliska - Szklary - Zawadka Rymanowska

Dnia 18.09.2015r. odbył się rajd pieszy, w którym wzięli udział uczniowie z gimnazjum. W piątek rano wyjechaliśmy razem z PTTK sprzed RCKP 2 godziny później rozpoczęliśmy wędrówkę po starym szlaku węgierskim.

Minęliśmy drogę Tylawa - Komańcza, następnie doszliśmy na  punkt widokowy z kapliczką. Następnie wzdłuż drogi na Rymanów Zdrój na kolejny punkt widokowy. Skręcając nieco na lewo udaliśmy się...

OMTTK 2015

W dniach 23-25 kwietnia 2015 roku odbyły się wojewódzkie eliminacje Ogólnopolskiego Młodzieżowego Turnieju Turystyczno – Krajoznawczego w Ustrzykach Dolnych. MZSzOI reprezentowały trzy drużyny: dwie z SP (w składzie: drużyna A – Dominika Kłak, Kamila Czepiel i Jagoda Szajna oraz drużyna B – Karolina Jakieła, Oliwia Wajda i Bartłomiej Krówka) i jedna z Gimnazjum (w składzie: Justyna Muszańska, Marcin Różycki i Mieszko Mączyński).

Pierwszą konkurencją turnieju był Turystyczny Marsz na Orientację. Jego trasa przebiegała przez szereg punktów wiodących między ustrzyckimi osiedlami. Następnie odbyła się gra azymutowi. Drużyny z naszej szkoły poradziły sobie w tej konkurencji najlepiej na tle...

opracował: Mieszko Mączyński

Rajd pieszy Jaworzec – Przełęcz Orłowicza – Kalnica

Dnia 3.10.2014r. odbył się rajd pieszy, w którym wzięli udział uczniowie z gimnazjum i szkoły podstawowej. W piątek rano wyjechaliśmy sprzed basenu i dwie godziny później rozpoczęliśmy wędrówkę po zamglonych Bieszczadach.

Minęliśmy Bacówkę PTTK, następnie Krysową i doszliśmy na Przełęcz Mieczysława Orłowicza. Następnie zdobyliśmy...

Rajd pieszy do Pienińskiego Parku Narodowego

25-26 października 2013 odbył się dwudniowy rajd pieszy do P.P.N i Małych Pienin. Grupa młodzieży z naszego Gimnazjum i Szkoły podstawowej dzięki współfinansowaniu ze środków Urzędu Miasta Krosna miała możliwość uczestniczyć  w ciekawej wycieczce.

Rozpoczęcie rajdu zaplanowano w godzinach porannych w piątek. Po przejechaniu trasy Krosno – Krościenko nad Dunajcem, grupa wyruszyła...

opracowali: Marta Czepiel, Jerzy Guzek

CHOINKA POD TARNICĄ

W ramach koła trekkingowego w dniu 16 grudnia 2012 r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w wycieczce organizowanej przez krośnieński oddział PTTK  "Niedziela z przewodnikiem". Trasa wyprawy: wejście piesze na TARNICĘ – ubieranie choinki na szczycie – zejście do Wołosatego.

Trasa nie należała do łatwych ze względu na sporą grubość pokrywy śnieżnej. Czasy przejść poszczególnych odcinków trasy są wielokrotnie dłuższe niż w warunkach letnich. Pomimo włożonego sporego wysiłku i trudu wspinaczki wszyscy uczestnicy wyprawy byli oczarowani górską aurą zimową.
        Myślę że przeżyte chwile na długo zostaną w pamięci wszystkich a szczególnie tym osobom które przecierały szlak.

Płomień Pamięci

W ramach koła trekkingowego w dniu 2 kwietnia 2012 r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w "VII Płomieniu Pamięci" w rocznicę śmierci Papieża Jana Pawła II Wielkiego Polaka i Człowieka - Honorowego Członka PTTK.

Na szczycie góry Cergowej koło Dukli została odprawiona msza, natomiast o godzinie 21:37 zapalone zostało ognisko.

Czytaj więcej...

XXIII Wojewódzki Turniej „O Bieszczadach wiem prawie wszystko”

W ramach koła trekkingowego w dniu 9 - 10 marca 2012 r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w XXIII WOJEWÓDZKIM TURNIEJU "O BIESZCZADACH WIEM PRAWIE WSZYSTKO"

Zawody trwały 2 dni, dzień I część teoretyczna, dzień II część praktyczna jako marsz na orientację. Wyniki zawodów do pobrania TUTAJ.

IX RAJD ZIMOWY

W ramach koła trekkingowego w dniu 24 lutego 2012 r. uczniowie naszej szkoły wzięli udział w IX Rajdzie Zimowym na trasie:

Węglówka – Góra Królewska – Czarnorzeki

Wyprawa BARANIE...

W ramach koła trekkingowego w dniu 23 września 2011 odbyła się wycieczka na trasie:

Huta Polańska - Baranie - Olchowiec

9 Węgrzyniak Agata IIB
10 Klaudia Such IE
11 Katarzyna Wajs IE

Chętnych zapraszamy do zapisania się u opiekunów koła.

Osoby odpowiedzialne za gazetkę:

1 Nikola Miezin
2 Zuzanna Machowska
3 Karolina Bularska

Opiekunami koła są:

Wyprawa bieszczady...

W ramach koła trekkingowego w dniu 29-30 maj 2011 odbyła się wycieczka na trasie:

Dzień 1

Ustrzyki Górne - Połonina Caryńska - Mała Rawka - Wielka Rawka - Krzemieniec - Wielka Rawka - Ustrzyki Górne

Czytaj więcej...

Wyprawa kalnica - smerek...

W ramach koła trekkingowego w dniu 26 lutego 2011 odbyła się wycieczka na trasie:

Kalnica - Smerek 1222 - Wetlina - Kalnica

Czytaj więcej...

Wyprawa LIPOWICA - CHYROWA...

W ramach koła trekkingowego w dniu 10 listopada 2010 odbyła się wycieczka na trasie:

Lipowica - Chyrowa - Dukla

Czytaj więcej...

Wyprawa Chryszczata - Duszatyn...

W ramach koła trekkingowego w dniu 14 października 2010 odbyła się wycieczka na trasie:

Turzańsk - Chryszczata - jeziora duszatyńskie - Duszatyn - Komańcza

8 Szymon Potoczny IIIC
9 Szymon Kowal IIA
10 Michał Fornal IIA

Chętnych do zapisów zapraszamy do pana Tomasza Czepiela.

Osoby odpowiedzialne za gazetkę:

1 Nikola Miezin IIA
2 Zuzanna Machowska IIA
3 Karolina Bularska IIE

Koło trekkingowe - reaktywacja

W roku szkolnym 2010/11 koło trekkingowe znów rusza. Opiekunem koła jest Tomasz Czepiel wraz z Panią Martą Czepiel oraz Panem Jerzym Guzkiem. Na spotkaniu inauguracyjnym zostanie utworzona lista członków koła oraz wstępnie zaplanujemy pierwsze zajęcia w terenie.

Wyprawa: Wołosate - Halicz -Tarnica...

W ramach koła trekkingowego w dniu 8 października 2008 odbyła się wycieczka klasy II D na trasie: